Ekonomi

Demiryolu ile Liman Bağlantılı Kombine Taşımacılık 12,3 Milyon Ton’a Ulaştı

Demiryolu Taşımacılığı Derneği’nin (DTD) raporuna göre, Türkiye’de geçen yıl liman bağlantılı demiryolu kombine taşımacılığıyla 5,8 milyon tonu ihracat ve 6,5 milyon tonu ithalat olmak üzere toplam 12,3 milyon ton yük hedefe ulaştı. Bu durum intermodal taşımacılığı da olumlu etkiledi. Boltaş CEO’su Selman Çoban, demiryolu yatırımlarının hızlanmasıyla intermodal talebin daha da artacağını belirtti.

Demiryolu Taşımacılığı Birliği’nin (DTD) raporuna göre 2022 yılında 5,8 milyon ton liman bağlantılı kombine ihracat taşımacılığı gerçekleştirildi. İthalat kapsamında ise toplam 6,5 milyon ton kombine yük taşındı.

Türkiye-Avrupa hattında blok trenlerle sağladıkları intermodal taşımacılıkla öne çıkan Boltas CEO’su Selman Çoban, Türkiye’de demiryolu yük taşımacılığında yatırımların ve verimliliğin artması durumunda kombine ve intermodal taşımacılığın daha çok tercih edileceğini vurguladı.

 

Liman bağlantılı kombine taşımacılık 12,3 milyon tona ulaştı

Türkiye’de intermodal taşımacılığın son 10 yılda sürekli arttığını belirten Çoban, şöyle konuştu: DTD’nin raporuna göre geçen yıl ithalat ve ihracat dahil toplam 12,3 milyon ton liman bağlantılı kombine yük taşımacılığı gerçekleştirildi. Yeni demiryolu bağlantılarının da eklenmesiyle bu rakamın her yıl daha da artacağını düşünüyoruz.” söz konusu.

 

Intermodal, Yeşil Anlaşmaya uymak için bir zorunluluktur

Çoban, intermodal taşımacılığın düşük karbon emisyonu nedeniyle öne çıktığını belirterek, şöyle konuştu: AB Yeşil Anlaşması’nı ihracatta fırsata çevirebilmemiz için intermodal’ın önemi daha da arttı. İntermodal taşımacılıkta daha uygun fiyatlandırma ve sabit transit süreleri de ticaretin daha akıcı olmasını sağlıyor.“dedi.

Taşıma hacimlerinin yüzde 85’ini intermodal operasyonların oluşturduğunu belirten Çoban, şunları kaydetti:

İstanbul, Yalova, İzmir ve Mersin çıkışlı Ro-Ro seferlerimizle Fransa’nın Sete Limanı’na veya İtalya’nın Trieste Limanı’na ulaşıyoruz. İntermodal hatlarımızda karayolu, denizyolu ve demiryolu hizmetlerini entegre bir şekilde ve optimum verimlilikle kullanıyoruz.

Türkiye-Almanya sınırında hem Ro-Ro irtibatlı hem de direkt kara tren seferleriyle hizmet vermekteyiz. Bu doğrultuda karbon emisyonunu tek seferde 80 ton azaltırken aynı zamanda yüzde 15-20 civarında maliyet avantajı da sağlayabiliyoruz. Geçtiğimiz yıl İngiltere intermodal hattımızı da hizmete açtık. Yeni intermodal güzergah ve güzergahlar için çalışmalarımız devam ediyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu